ویتامین سفر

ویتامین سفر

ویتامین سفر

ویتامین سفر

  • ۰
  • ۰

ویتامین E از ویتامین‌های محلول در چربی است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی نیز شناخته می‌شود و به پیشگیری از بروز استرس اکسیداتیو در بدن کمک می‌کند.

Vitamin e - ویتامین ای

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، آنتی اکسیدان‌ها از سلول‌های بدن در برابر اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند و می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی یا حتی آلزایمر را کاهش دهند. بنابراین مقادیر مناسب ویتامین E می‌تواند فرد را در برابر بیماری‌های قلبی، سرطان و آسیب چشمی مرتبط با سن (دژنراسیون ماکولا) محافظت کند.

از مهمترین مزایای ویتامین E شامل نقش آن به عنوان ویتامین محلول در چربی است که برای عملکرد مناسب بسیاری از اندام‌ها، فعالیت‌های آنزیمی و فرآیندهای عصبی مورد نیاز است. در عین حال مصرف زیاد ویتامین E از طریق مکمل‌ها می‌تواند منجر به خون‌ریزی بیش از حد شود. البته مصرف خوراکی‌های حاوی ویتامین E مانند مواردی که در ذیل آورده شده، سالم و بی خطر است.

 

بنا بر گزارش سایت مای فود دیتا، مقدار مورد نیاز مصرف ویتامین E به طور روزانه ۱۵ میلی‌گرم است. از مواد غذایی حاوی بالاترین مقادیر ویتامین E می‌توان به ترتیب به موارد زیر اشاره کرد:

۱- تخمه آفتابگردان

۲- بادام‌ها

۳- آووکادو

۴- اسفناج

۵- کدو گردویی (از خانواده کدو حلوایی)

۶- کیوی

۷- کلم بروکلی

۸- ماهی قزل آلا

۹- روغن زیتون

۱۰- میگو

  • ۰۰/۰۸/۲۴
  • بازار اصفهان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی