ویتامین سفر

ویتامین سفر

ویتامین سفر

ویتامین سفر

۱۳ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

چرا نباید ویتامین D را خودسرانه مصرف کنیم؟

ایسنا نوشت: یک متخصص داخلی و آندوسکوپی در همدان تأکید کرد: مردم باید از مصرف خودسرانه ویتامین D پرهیز کنند.

دکتر طوس کیانی اظهار کرد: ویتامین D از جمله ویتامین‌هایی است که اضافه بودن آن در بدن، بیماری ایجاد می‌کند، در حالیکه برخی ویتامین‌ها از جمله ویتامین ب ۱۲ و ویتامین ث اگر بیش از حد لازم در بدن دریافت شود مشکلی ایجاد نمی‌کند اما دریافت بیش از حد ویتامین D مشکل‌ساز بوده بنابراین بهتر است افراد تحت نظر پزشکان انواع ویتامین‌ها را دریافت کنند.

وی ادامه داد: پزشکان با اندازه‌گیری سطح ویتامین D  خون و متناسب با شرایط جسمانی فرد با دوز مشخص ویتامین D تجویز می‌کنند، بنابراین دریافت این ویتامین باید تحت نظر پزشک باشد و افراد از مصرف خودسرانه این ویتامین خودداری کنند.

این متخصص با بیان اینکه پزشک متناسب با وضعیت سطح ویتامین D خون هر یک از افراد در بدن وی، دوزهای مختلف و یا دستور ماهانه و یا هفتگی تجویز می‌کند، گفت: افرادی که اصرار به مصرف خودسرانه این دارو بدون مراجعه به پزشک دارند باید تنها یک عدد کپسول با دوز ۵۰ هزار واحدی در ماه مصرف کنند.

دکتر کیانی با اشاره به پاندمی کووید ۱۹ که عامل آن کرونا ویروس است، اشاره کرد و افزود: بیماری کووید ۱۹ که عامل آن کرونا ویروس بوده و به طور معمول سیستم تنفسی و بهویژه ریه افراد را درگیر می‌کند که در برخی موارد ممکن است سایر ارگانها از جمله قلب و عروق و  دستگاه گوارش درگیر شوند.

وی ادامه داد: بیماری‌های ویروسی در افرادی که ناتوانی خاصی دارند و یا بیماری همراه دارند، به طور معمول علائم آنها شدیدتر است و این افراد راحتتر درگیر می‌شوند همچنین میزان مرگ‌و میر و عوارض در این افراد و افرادی که کمبود ویتامین دارند، شدیدتر است.

این پزشک متخصص با بیان اینکه ویتامین D برای سلامت بدن لازم است، گفت: برای اینکه سیستم ایمنی  بدن سالم کار کند، سطح ویتامین D که بر اساس نانو گرم در خون اندازه گیری می شود، از نظر پزشکان باید در سطح قابل قبولی باشد.

دکتر کیانی تأکید کرد: منشاء ویتامین D و سنتز و ساخت آن در بدن بیشتر توسط نورآفتاب و مصرف غذاهایی مانند ماهی سالمون و ماهی‌های چرب است. افراد و جوامعی که دور از خط استوا زندگی می‌کنند به علت تغییراتی که در فصل‌های مختلف دارند و آفتاب کمتری ممکن است داشته باشند، ممکن است با کمبود ویتامینD مواجه شوند.

این متخصص یادآور شد: در حال حاضر که با پاندمی کووید ۱۹ مواجه هستیم، توصیه می‌شود افراد سالمند، خانم‌های باردار، کودکان و افرادی که به‌نحوی بیماری زمینه‌ای دارند بیشتر در منزل بمانند و این بیشتر در منزل ماندن موجب می‌شود، آنها کمتر در معرض نور آفتاب قرار گیرند، بنابراین سنتز ویتامین D در بدن آنها کمتر می‌شود و نیاز این افراد به ویتامین D بیشتر بوده که با یک بار مراجعه به پزشک این نیاز مرتفع خواهد شد.

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

به سفر بروید

به سفر بروید

البته این روزها با توجه به پاندمی کرونا سفر رفتن دشوار شده است. با این حال سفر کردن می‌تواند باعث دگرگونی حال و هوای شما شود. اینکه از برنامه‌ی روزمره‌ی خود دور شوید و هیچ برنامه‌ی خاصی برای انجام دادن نداشته باشید، حس خیلی خوبی به شما می‌دهد. بعد از سفر می‌توانید با حس بهتر و انرژی بیشتر از قبل مشغول انجام کارهای خود شوید.

 یک فعالیت فان انجام دهید

کار دیگری که می‌توانید برای خودمراقبتی انجام دهید این است که مشغول یک فعالیت فان و جالب شوید. از انجام چه کارهایی لذت می‌برید؟ نقاشی کشیدن، طراحی کردن یا گل خریدن؟ هر کاری که برایتان لذت‌بخش است را انجام دهید تا احساس خوبی پیدا کنید.

 به خودتان رسیدگی کنید

به احتمال زیاد شما هم در یوتیوب ویدئوهای زیادی را دیده‌اید که در آن افراد یک روز کامل را به خودمراقبتی (Selfcare) می‌گذرانند و در آن روز حسابی به خودشان می‌رسند. شما هم بعضی روزها را به مراقبت از خود اختصاص دهید. نوک موهایتان را کوتاه کنید، ناخن‌هایتان را ترمیم کنید و لاک بزنید، روی صورتتان ماسک بگذارید و هر کار دیگری را که حالتان را خوب می‌کند انجام دهید.

 در طبیعت وقت بگذرانید

آرامشی که در طبیعت وجود دارد را در کمتر مکانی پیدا می‌کنیم. مطالعات مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که وقت گذراندن در طبیعت خواص متعددی برای سلامتی بدن دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توانیم به کم کردن سطح هورمون استرس به نام کورتیزول اشاره کنیم. از خانه بیرون بروید و خودتان را به دامان طبیعت بسپارید. با پای پیاده روی چمن راه بروید و به چیزهای مثبت فکر کنید.

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

 

CDC توصیه می کند که از هرگونه سفرهای غیرضرور به چین خودداری کنید. اما اگر شما مجبور به سفر هستید، باید نکات زیر را مدنظر قرار دهید. از تماس و نزدیک شدن به افراد بیمار خودداری کنید. در صورت اجبار به سفر، نکات بهداشتی را از مراقبین سلامت جویا شوید. سالمندان و مسافرانی که دچار بیماری هستند، ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری باشند. از تماس و دست زدن به حیوانات مرده یا زنده، از رفتن به بازار حیوانات و خرید فرآورده های گوشتی مثل گوشت های نپخته خودداری کنید. به طور منظم دست هایتان را با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه بشویید. در صورت نبود آب و صابون از مایع ضدعفونی کننده الکلی استفاده کنید. در صورتی که طی 14 روز اخیر در چین بوده اید و علایم تب، سرفه یا اختلال تنفسی دارید، نکات زیر را مدنظر قرار دهید: فورا به پزشک مراجعه کنید. قبل از رفتن به مطب پزشک یا بخش اورژانس، آنها را نسبت به سفر اخیر خود و علایم بیماریتان مطلع کنید. از تماس و نزدیک شدن به دیگران خودداری کنید. هنگام بیماری به سفر نروید. هنگام عطسه یا سرفه، دستمال را جلوی بینی و دهانتان بگیرید و در صورت نبود دستمال از آستین لباستان استفاده کنید. به طور منظم دست ها را با آب و صابون به مدت 20 ثانیه بشویید. در صورت نبود آب و صابون از مایع ضدعفونی کننده الکلی استفاده کنید.

شرایط فعلی کرونا چگونه است؟

CDC توصیه می کند مسافران برای پیشگیری از کرونا از انجام سفرهای غیرضرور به چین خودداری کنند. در پاسخ به شیوع بیماری تنفسی، مقامات چین سیستم حمل ونقل درون و برون شهری اعم از اتوبوس، مترو، قطار و فرودگاه بین المللی در ووهان و سایر شهرهای استان هوبی را متوقف کرده اند. در اثر این بیماری ممکن است محدودیت های بیشتری اعمال شود و رویدادها لغو شوند. شیوع بیماری تنفسی ناشی از ویروس کرونا ادامه دارد و این بیماری می تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود. سالمندان و افراد سالم ممکن است در معرض خطر ابتلا به این بیماری شدید باشند.

پیشگیری از کرونا 

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

ادل، خواننده سرشناس و محبوب بریتانیایی نخستین لایو اینستاگرام خود را با نزدیک به ۴۱ میلیون دنبال‌کننده‌ صفحه‌اش روز شنبه برگزار کرد و در آن از شرایط امروز و برنامه‌های آینده‌ گفت.

ادل خواننده انگلیسى

به گزارش همشهری آنلاین، ادل که در دوران همه‌گیری کرونا چندان فعال نبود و بیشتر وقت خود را برای رسیدن به وزن استاندارد گذاشت، چند روزی است دوباره به سرخط خبرها بازگشته و قرار است تازه‌ترین تک‌آهنگ او «سخت نگیر» روز جمعه منتشر شود. این خواننده ۳۳ ساله در بخشی از لایو تقریبا ۴۰ دقیقه‌ای بخشی از ترانه تازه‌اش را زنده اجرا کرد و به پرسش‌های برخی هواداران هم پاسخ گفت.

شش سال از انتشار آخرین آلبوم او «۲۵» می‌گذرد اما موسیقی‌دوستان همچنان با خاطره اجراهای زنده او چشم‌انتظار به بازار آمدن آلبومی دیگر و آغاز تور کنسرت‌های خواننده محبوب خود هستند. ادل در لایو اینستاگرام گریزی به سلامت روان خود در دوران قرنطینه ناشی از همه‌گیری کرونا زد و گفت که با وجود راضی بودن از شرایط، باز هم اوضاع روان خود روز به روز بررسی می‌کند و پیش می‌رود.

او در پاسخ به ابراز لطف مخاطبان لایو و کاربران اینستاگرام از منطقه خاورمیانه، از دعوت یک کاربر کویتی برای سفر به این کشور ابراز شگفتی کرد و بعد گفت: «راستش من دوست دارم به خاورمیانه هم سفر کنم.» به لطف انتشار تک‌آهنگ و احتمالا آلبوم تازه ادل در آینده نزدیک، انتظار می‌رود تور اجراهای زنده او هم به زودی آغاز شود.

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

 

این ویتامین برای بدن حیاتی است

ایسنا/البرز یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: از آنجایی که اغلب ما از نور خورشید به اندازه کافی بهره نمی‌بریم و یا مواد غذایی شامل ویتامین دی مانند ماهی‌های چرب، روغن کبد ماهی و لبنیات به اندازه کافی مصرف نمی‌کنیم معمولاً دچار فقر ویتامین دی هستیم.

زهرا احدی در گفت و گو با ایسنا، در مورد بهترین زمان برای مصرف ویتامین دی گفت: ویتامین دی جزو طبقه بندی گروه ویتامین‌های محلول در چربی است که بهترین زمان مصرف این ویتامین‌ها با غذا یا بعد از غذا است. در واقع باید با معده پر مصرف شود تا جذب بهتری داشته باشد.

 وی افزود: ویتامین دی توسط نور آفتاب زیر پوست ما ساخته می‌شود و پیش سازهایی دارد که در قسمت‌هایی از بدن تبدیل می‌شوند و اگر به اندازه کافی در معرض نور  آفتاب  قرار بگیریم بدن به طور طبیعی به اندازه کافی ویتامین دی را می‌سازد.

وی ادامه داد: از آنجایی که اغلب ما از نور خورشید به اندازه کافی بهره نمی‌بریم و یا مواد غذایی شامل ویتامین دی مانند ماهی‌های چرب، روغن کبد ماهی و لبنیات به اندازه کافی مصرف نمی‌کنیم معمولا دچار فقر ویتامین دی هستیم.

به گفته این کارشناس ارشد تغذیه میزان ویتامین دی در گروه‌های سنی مختلف متفاوت است و کودکان تا دو سال حتما باید تحت مکمل یاری ویتامین آ و دی باشند.

 احدی افزود: سطح ویتامین دی در بزرگسالان نیز باید به صورت دوره‌ای بررسی شود. در واقع ویتامین دی علاوه بر ویتامین بودن، یک هورمون است و نقش بسیار موثری در بسیاری از سیستم‌های حیاتی و حتی تنظیم ژنوم و تقسیمات سلولی ما دارد و کمبود آن می‌تواند باعث ایجاد جهش‌های ژنتیکی شود و خطرات بسیاری را برای تمام بدن و سلامت استخوان‌ها به دنبال داشته باشد.

وی در مورد میزان مصرف ویتامین دی گفت: حتما باید آزمایش خون انجام شود تا میزان کمبود ویتامین دی در افراد مشخص شود. زیرا مصرف بی رویه این ویتامین می‌تواند با ایجاد مشکل در آنزیم‌های کبد باعث نارسایی کبدی در افراد شود.

 احدی افزود: بر اساس یافته‌ها عدد نرمال ویتامین دی در بدن افراد، بالای عدد ۳۰ است و زیر ۳۰ کمبود ویتامین محسوب می‌شود. رقم بین ۱۰ تا ۲۰ کمبود زیاد و زیر ۱۰ فقر ویتامین دی محسوب می‌شود.

وی دوز توصیه شده برای فرد عادی را ماهیانه یک عدد ویتامین دی ۵۰ هزار عنوان کرد و گفت: مصرف بیشتر باید با تشخیص پزشک در صورت مشخص شدن کمبود ویتامین دی توسط آزمایش خون باشد.

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

محققان بر این باور هستند که ویتامین A موثرترین درمان برای بازگردان حس بویایی افرادی است که به کرونا مبتلا شده ند.

                                                   بازگشت حس بویایی کرونای‌ها با ویتامین A

به گزارش «تابناک» به نقل از جام جم آنلاین از فوربس، تیمی از محققان بریتانیایی اعلام کردند آنها در حال مطالعه بیشتر بر روی تاثیرات ویتامین A جهت بازگرداندن حس بویایی افراد کرونایی هستند.

از دست رفتن حس بویایی یکی از مرسوم ترین علائم بیماری کرونا است که می تواند ماندگاری کوتاه مدت و بلندمدت بر روی افراد داشته باشد.

طرحی که محققان بر روی آن بررسی ها را انجام می دهند در واقع یک قطره بینی حاوی ویتامین A است.

قطره بینی ویتامین A به عنوان بخشی از آزمایش ۱۲ هفته ای به بیماران داوطلب داده می شود که نتایج آن در مقایسه با گروهی که دارونما دریافت می کردند، مقایسه شد.

پیش از این تحقیقات مشابهی در آلمان انجام شده بود که فواید بالقوه ویتامین A را در درمان از بین بردن بویایی نشان داده است و این آزمایش به منظور بررسی نحوه عملکرد این درمان برای کمک به ترمیم بافت های بینی آسیب دیده از ویروس ها است.

به عنوان بخشی از آزمایش از همه شرکت کنندگان خواسته می شود بوی مشخصی مانند گل رز و تخم مرغ پوسیده را در حین انجام اسکنهای مغزی خاص حس کنند.این اسکن ها می توانند تشخیص بدهند آیا اعصاب دخیل ترمیم شده اند یا خیر.

فیلپوت گفت که مطالعه آلمانی نشان داد افرادی که با ویتامین A تحت درمان قرار گرفتند دو برابر افرادی که تحت درمان قرار نگرفتندبهبود یافتند.

اکنون استفاده از ویتامین A به عنوان موثرترین راه حل جهت مقابله با از دست رفتن حس بویایی تلقی می شود.

از دست دادن بو یکی از علائم کلاسیک کووید -۱۹ در کنار از دست دادن حس چشایی ، تب و سرفه مداوم محسوب می شود. تعداد زیادی از بیماران مبتلا به کووید -۱۹ حس بویایی خود را از دست می دهند، در حالی که دقیقاً مشخص نیست تعداد آنها چقدر است. البته برخی مطالعات نشان می دهد که این میزان تا دو سوم است. برخی حس بویایی را تحریف می کنند و بوی بد را به چیزهای معمولاً خوشبو گزارش می کنند. در حالی که بیشتر بهبود می یابد مشکلات حسی می تواند هفته ها ، ماه ها و احتمالاً سالها در برخی از بیماران ادامه یابد. این بخشی از سندرم پس از ویروس است که به کووید طولانی معروف شدهاست. اگرچه از دست دادن بویایی در مقایسه با برخی از علائم جدی تر نسبتاً جزئی به نظر می رسد اما به هر حال عارضه آزاردهنده ای است.

هم اکنون درمان های محدودی برای این بیماری وجود دارد. در یکی از روش های درمانی از استروئیدها استفاده شده است، اگرچه عوارض جانبی دارد و شواهد محدودی وجود دارد که آنها واقعاً کار می کنند. پزشکان در سراسر جهان آموزش بویایی را به عنوان یک جایگزین توصیه کرده اند و توصیه می کنند افراد کرونایی، بوی تند قهوه و سیر را به طور مرتب استشمام می کنند تا مغز بتواند بوهای مختلف را تشخیص دهد.

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

تایباد یکی از شهرستان های استان خراسان رضوی به شمار می رود که از تاریخی طولانی برخوردار است. تایباد یکی از شهرستان های مرزی ایران محسوب می شود که به دلیل هم‌مرز بودن با کشور افغانستان در مرز دوقارون از اهمیت بسیاری برای مبادلات کالا برخوردار است. این شهرستان در تابستان تحت تأثیر بادهای ۱۲۰ روزهٔ سیستان قرار می‌گیرد که باعث افزایش گرد و غبار هوا و وارد شدن خسارت به مزارع صیفی‌کاری می‌گردد. تایباد از جمله مناطق گرم ایران به شمار می رود که اواخر زمستان و اوایل بهار بهترین زمان برای سفر به این منطقه است. این شهرستان به خاطر قدمتی که دارد در آن می توان آثار تاریخی متعددی را دید که از میان آنها می توان به گورستان تاریخی سوران، محوطه آسیاباد، محوطه کرات، مجموعه تاریخی عباس‌آباد، تپه کهجه، تپه قادرآباد، تپه شاه عباس، آسیاب‌آبی حسینی، قلعه کهنه نادری و ... اشاره کرد. البته علی رغم وجود این حجم از آثار تاریخی در این شهرستان، چندان در بین مسافران و گردشگران شناخته شده نیست و افراد زیادی از آثار تاریخی آن خبر ندارند. مسجد مولانا تایباد یکی از آثار تاریخی زیبا و منحصر به فرد این شهرستان به حساب می آید.

معرفی مسجد مولانا تایباد

 

راه های دسترسی به مسجد

این مسجد در حاشیه جنوبی شهر تایباد قرار دارد بنابراین برای دیدار از آن باید به شهر تایباد سفر کنید. اگر می خواهید از وسایل نقلیه عمومی برای رفتن به این شهر استفاده کنید باید در ابتدا بلیط اتوبوس تایباد را از مستر بلیط و به صورت آنلاین تهیه کنید و به تایباد سفر کنید. از آنجایی که این مسجد در این داخل شهر قرار دارد به راحتی با وسایل نقلیه عمومی می توانید به این مجموعه بروید.

https://mrbilit.com/mag/shrine-of-zeinoddin-abu-bakr-taybadi/

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

مردم بریتانیا کمتر از قبل 'سکس' دارند | اینفو

کشور کوچک انگلیس پر از جاذبه‌های فراوان است. انگلیس با داشتن مناطق روستایی زیبا و حیرت‌انگیز، سواحل خیره‌کننده و ویژگی‌های فراوان دیگر، باید در صدر فهرست هر گردشگری برای بازدید قرار بگیرد. در این مطلب از فلایتیو دلایل‌های سفر به ستاره درخشان بریتانیا را نوشتیم تا بیشتر آشنا شوید. 

خط ساحلی حیرت‌انگیز

انگلیس با داشتن سواحل حیرت‌انگیز، از خط ساحلی بکر نورتامبرلند تا ساحل زیبای کورنوال، چشمان شما را خیره می‌کند. این کشور همچنین خانه بسیاری از شهرهای ساحلی با جاذبه‌ها و سنت‌های فراوان، از وایتبی تا برایتون، است.

نمی‌توان هیچ کجا ساکت‌تر از مناطق روستایی انگلیس پیدا کرد

صدا کردن انگلیس با لقب «سرزمین طراوت و نشاط» کاملا قابل‌درک است. تا جایی که چشم کار می‌کند، تپه‌های سرسبز در این کشور دیده می‌شود. به همین خاطر به شما این تضمین را می‌دهیم که عاشق این کشور خواهید شد. می‌توان از شمال تا جنوب انگلیس روستاهای شگفت‌انگیزی را پیدا کرد که انتظار شما برای کشف شدن را می‌کشند.

دریاچه‌های انگلیس نفس شما را در سینه حبس می‌کنند

منطقه دریاچه، به‌عنوان یک پارک ملی در شمال غرب انگلیس، تعریفی از زیبایی است. با وجود دریاچه‌های درخشان در اطراف تپه‌ها و کوه‌ها، غیرممکن است که عاشق فضای رمانتیک این ناحیه نشد. کفش‌های پیاده‌روی خود را به پا کرده و به کاوش بهترین چشم‌اندازهای دنیا بپردازید.

انگلیس در هر فصلی شگفت‌انگیز است

انگلیس به خاطر آب‌وهوای خود کمی بدنام است، اما یکی از لذت‌های این کشور این است که می‌توان در تمامی فصول از آن دیدن کرد. با شکوفه دادن گل‌های نرگس، فصل بهار پر از سرزندگی و طراوت می‌شود. در تابستان، همه‌چیز به خوردن بستنی در کنار ساحل و پیک‌نیک در مناطق روستایی خلاصه می‌شود. پاییز فصل تغییر رنگ برگ‌ها به قرمز و نارنجی است و زمستان با خود برف و سرما و درنهایت سورتمه‌سواری و نشستن در کنار آتش به همراه می‌آورد. چرا نباید عاشق این کشور نشد؟

پیشنهاد مجله فلایتیو:حسی از تاریخ در سراسر کشور وجود دارد

انگلیس کشور کوچکی است، اما تاریخ آن در سراسر دنیا شهرت داشته و در همه جای کشور گرامی داشته می‌شود. فرقی نمی‌کند که از برج شگفت‌انگیز لندن دیدن می‌کنید یا به سراغ خرابه‌های قلعه‌های باستانی و محوطه ماقبل تاریخ استون هنج می‌روید، در هرکجای این کشور می‌توانید به گذشته سفر کنید.

انگلیسی‌ها می‌دانند که چگونه جشن برگزار کنند

انگلیسی‌ها عاشق داشتن لحظات خوش هستند، بنابراین به هر بهانه‌ای جشن برگزار می‌کنند. از جشن‌های خیابانی برای تولد ملکه گرفته تا برگزاری بهترین فستیوال موسیقی دنیا (گلاستنبوری)، می‌توان در انگلیس گزینه‌های فراوانی برای شادی پیدا کرد.

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

در بیشتر موارد، تپش قلب بی خطر است و نشانه مشکل جدی نیست. "تپش قلب" علامت کمتر شایع کمبود ویتامین B۱۲ است.

ویتامین B۱۲ برای تولید گلبول‌های قرمز خون و محافظت از سیستم عصبی به بدن کمک می‌کند. کمبود این ویتامین می‌تواند طیف وسیعی از مشکلات را از جمله "تپش قلب" ایجاد کند.

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هیئت خدمات بهداشتی انگلیس با توصیف شرایط حاصل از کمبود ویتامین B۱۲ اعلام کرد: "شما ممکن است احساس کنید قلب شما به طور نامنظم و اغلب برای چند ثانیه یا چند دقیقه می‌زند. همچنین ممکن است این احساسات را در گلو یا گردن خود تجربه کنید.

 

در بیشتر موارد، تپش قلب بی خطر است و نشانه مشکل جدی نیست. "تپش قلب" علامت کمتر شایع کمبود ویتامین B۱۲ است.

 

شایع‌ترین علائم کمبود ویتامین B۱۲ عبارتند از: خستگی، خمودگی، احساس ضعف.

 

در صورت کمبود ویتامین B۱۲ ممکن است سلول‌های سایر نقاط بدن تحت تأثیر قرار گیرند. مشکلات روانی حاصل ممکن است شامل افسردگی، گیجی، مشکل در حافظه یا حتی زوال عقل باشد.

 

برخی از دارو‌ها که در شرایط دیگر استفاده می‌شوند (دارو‌هایی مانند متفورمین که برای دیابت استفاده می‌شود) ممکن است بر جذب ویتامین B۱۲ تأثیر بگذارند.

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

احتیاط شرط عقل است
توصیه‌های معقول درمورد سفر در دوران بارداری، در هر زمان و با هر وسیله‌ای، این است که:

سفر در دوران بارداری با هواپیما

حتما از بیمهٔ مسافرتی استفاده کنید. دکتر نای معتقد است: «در دوران بارداری اصلا نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که چه پیش می‌آید؛ بنابراین، بهتر است مجهز باشید و بیمه‌ای را انتخاب کنید که در شرایط کنسل‌شدن سفر هم بتواند خسارتتان را جبران کند.»
قبل از سفر، حتما وقت ملاقاتی با پزشکتان بگیرید و نظر او را درمورد سفر بپرسید.
حتما در هنگام سفر، پروندهٔ پزشکی و نمونهٔ تمامی نتیجه آزمایش‌های سونوگرافی‌ خود را به‌همراه داشته باشید. در ضمن مکمل های غذایی، ویتامین ها و دیگر داروهای موردنیازتان را حتما در کیف‌دستی‌ و کنار خودتان نگه دارید.
شمار تلفن پزشکتان را حتما در موبایلتان ذخیره کنید.
شماره تلفن و آدرس متخصص زنان و زایمان در شهر مقصد را همراه داشته باشید.

دکتر کنت جانسون (Kenneth Johnson)، متخصص زنان و زایمان و استاد دانشگاه نووا (Nova Southeastern University)، معتقد است: «سفر هوایی در دوران بارداری هیچ منعی ندارد؛ اما عقل سلیم حکم می‌‌کند زنانی که بارداری پرریسک دارند نباید با هواپیما سفر کنند، مثلا زنانی که بارداری دوقلو، بیماری فشار خون بالا، حالت تهوع شدید، جفت سرراهی، زایمان زودرس و دیگر مشکلات مربوط به بارداری را دارند.»

البته بیشتر شرکت‌های هواپیمایی فقط تا یک ماه قبل از تاریخ زایمان به زنان باردار اجازهٔ پرواز می‌دهند.

دکتر چروناک (Frank A. Chervenak) متخصص زنان و زایمان در نیویورک نیز معتقد است: «سفر هوایی در دوران بارداری مانعی ندارد. فقط خانم‌های باردار باید هر یک ساعت یک بار از جای خود بلند شوند و قدم بزنند. تلاش برای ننشستن مداوم و راه‌رفتن در هواپیما برای همهٔ افراد مهم است، چون باعث بهبود گردش خون می‌شود.

بارداری می‌تواند منجر به مشکلات گردش خون شود و پرواز با هواپیما، احتمال ایجاد لخته های خونی کشنده را افزایش می‌دهد. حرکت‌کردن و قدم‌زدن، خون را در گردش نگه می‌دارد و از ایجاد لخته‌های خونی جلوگیری می‌کند. بعضی از افرادی که مستعد ایجاد لخته‌های خونی هستند، شاید لازم باشد جوراب‌های مخصوصی (جوراب واریس) بپوشند که گردش خون را بهبود می‌بخشند و از احتمال ایجاد لخته می‌کاهند.

  • بازار اصفهان