ویتامین سفر

ویتامین سفر

ویتامین سفر

ویتامین سفر

۱۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تالاب سوستان

یکی از جاذبه‌های گردشگری لاهیجان پدیده‌ای است طبیعی به نام «تالاب سوستان» که به تکه‌ای از بهشت می‌ماند و گردشگران به محض قرارگرفتن در نزدیکی این شاهکار خلقت، زبان تحسین به خالق زیبایی‌ها می‌گشایند. جالب است بدانید که این جاذبه‌ی دوست‌داشتنی در فصل زمستان و پاییز مملو از آب شیرین است و داخل و گرداگرد آن را درختانی باشکوه، گیاهان مردابی و نیزارها محصور کرده است. مکانی که به دلیل آب و هوای مناسب پوشش گیاهی مطلوب و آب شیرین، زیستگاه پرندگان و آبزیان مختلفی است. از ویژگی‌های این تالاب، مسیر دسترسی بسیار زیبا با چشم‌اندازهای خارق‌العاده است که به دلیل حضور منطقه‌ای سرسبز، مکان‌های بکر و دست‌نخورده و همچنین مسیر دسترسی آسان، به یکی از نقاط گردشگری شمال کشور تبدیل شده است.سفر به لاهیجان

آرامگاه کاشف‌السلطنه (موزه‌ی تاریخ چای)

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در شهرستان لاهیجان، «آرامگاه محمدمیرزا قاجار قوانلو»، فرزند بزرگ «اسدالله میرزا نایب‌السلطنه» از رجال تحصیلکرده و بلندرتبه‌ی مملکتی، در زمان قاجاریه است که به بنا بر وصیت وی، بر تپه‌های چای در لاهیجان ساخته شده و امروزه این منطقه به «موزه‌ی تاریخ چای» تبدیل شده است.

 

استخر لاهیجان

یکی از زیباترین مناطق گردشگری در شهرستان لاهیجان، در دامنه‌ی «شیطان کوه» و در بخش شرقی لاهیجان قرار دارد که به «استخر لاهیجان» شهرت یافته است. این جاذبه‌ی زیبای گردشگری، در زمینی به وسعت ۱۷ هکتار و با عمقی نزدیک به ۴ متر قرار گرفته است که در دوران گذشته به عنوان مخزن آب جهت آبیاری شالیزارهای برنج استفاده می‌شد.

از زیبایی‌های این استخر طبیعی، وجود جزیره‌ زیبا است که در مرکز آن قرار گرفته و پیشتر به آن «میان پشته» گفته می‌شد. این جزیره، توسط یک پل سیمانی که دارای طولی نسبتا بلند است، به بخش جنوبی استخر وصل شده است. این منطقه از لاهیجان که به نظر می‌ر سید به دستور «شاه عباس صفوی» ساخته شده، محبوب گردشگران و مردم محلی است و همواره تعداد زیادی از مسافران از آن دیدن می‌کنند.

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

شهر کهن و سرسبز لاهیجان زیباترین منطقه برای گردش در شمال کشور است که با وسعت کم در تمام ایام بویژه بهار و تابستان پذیرای جمع زیادی از گردشگران می باشد. لاهیجان که به عروس گیلان شهرت دارد شهر چای و بهارنارنج نیز می باشد. همچنین این شهر در تجارت ابریشم نیز نقش زیادی داشته و اولین کارخانه ی تولید چای در آن برپا شده است. آب و هوای لاهیجان در تابستان‌ها گرم و مرطوب است و زمستان با بادهای شدید و گرم آغاز می‌شود و به بارش برف ختم می شود. میزان رطوبت این شهر بالا است و به ‌طور میانگین رطوبت ۷۶ تا ۷۹ درصد است، اما ممکن است به ۱۰۰ درصد هم برسد.

نحوه ی سفر و مسافت لاهیجان

فاصله ی لاهیجان از تهران ۳۴۶ کیلومتر است که بطور زمینی از جاده ی تهران کرج حدود ۴ ساعت و با هواپیما ۴۵ دقیقه تا فرودگاه رشت زمان میبرد. هزینه های سفر به لاهیجان بطور عمده صرف هتل و رستوران می شود که با توجه به بودجه ی شما قابل تنظیم است و یک وعده غذا از ۱۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ تومان هزینه دارد.

آب و هوای لاهیجان

آب و هوای لاهیجان در تابستان‌ها گرم و مرطوب است. زمستان با بادهای شدید و گرم آغاز می‌شود و به بارش برف می‌رسد. میزان رطوبت در این شهر بالا است. به‌طور میانگین رطوبت ۷۶ تا ۷۹ درصد است، اما ممکن است به ۱۰۰ درصد هم برسد.

اماکنی که در سفر به لاهیجان باید از آنها دیدن کنید

شهر لاهیجان با توجه به وسعتش اماکن طبیعی و تاریخی زیادی برای دیدن در خود جای داده است. آبشار و کوه شیطان کوه، استخر لاهیجان و لذت دیدن منظره ی طبیعت از تله کابین لاهیجان را از دست ندهید. اگر وقت کافی داشتید به تالاب سوستان و تالاب بین المللی امیر کلایه نیز سر بزنید. دیگر اماکن و بناهای تاریخی دیدنی لاهیجان می توان به، حمام گلشن، موزه تاریخ چای، آرامگاه کاشف‌ السلطنه و مسجد اکبریه و در ادامه به پل کیسم، شیخانبر و پل خشتی پاشاکی اشاره کرد.  دیدن بازار سنتی پر طعم و مزه ی رنگارنگ لاهیجان نیز خالی از لطف نمی باشد که توصیه می شود در سفر خود حتما به آن بپردازید. از رستوران های معروف و با کیفیت لاهیجان می توان به رستوران سنتی مهتاب، رستوران زیبا، رستوران خان سالار،‌ رستوران پهلوان عسگر، سفره خانه شاندیز و رستوران وحید اشاره کرد. و در آخر خرید چای و کوکی و کلوچه را در پایان سفر به عنوان سوغاتی از یاد نبرید.

 

http://vitaminsafar.blog.ir/

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

هزینه سفر به کیش به اندازه سایر آپشن های این جزیره تفریحی اهمیت دارد. افراد مختلف با بودجه های متفاوت کیش را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند. نوع سفر این گردشگران نیز فرق می کند؛ بعضی صرفا برای خرید کردن به کیش می روند؛ عده ای با هیجانِ استفاده از تفریحات آبی و جُنگ های شبانه راهی جزیره می شوند و دسته ای نیز فقط به دنبال لذت بردن از سکوت، آرامش، دریایی آرام و تمیز و مناظر زیبا هستند. هزینه سفر برای هر یک از این گروه ها متفاوت است.

هزینه سفر به کیش چندان زیاد نیست که آن را جزو سفرهای گران و لاکچری در نظر بگیریم. با هزینه ای بسیار کم و معمول نیز می توان به این جزیره زیبا و دوست داشتنی سفر کرد. در عین حال اگر تمایل داشته باشی می توانی به شیوه ای لوکس و لاکچری در کیش تفریح کنی. همه چیز بستگی به انتخاب خودت و بودجه ای که برای این سفر در نظر گرفته ای دارد. امروز تصمیم گرفتیم در مقاله ای کاملا مفصل تمامی هزینه های لازم در سفر کیش را برایتان شرح دهیم. با تورگردان همراه باشید.

هزینه بلیط رفت و برگشت به کیش

 

یکی از فاکتورهای مهم در تعیین هزینه سفر به جزیره قیمت بلیط رفت و برگشت به کیش است. راه های متعددی برای این سفر وجود دارد. راه هوایی آسان ترین و البته پر هزینه ترین شیوه برای سفر به کیش است ولی راه زمینی نیز وجود دارد. درست است که سفر با هواپیما راحت ترین و سریع ترین روش برای سفر به جزیره است ولی ضرورتا گران ترین راه نیست. قیمت بلیط هواپیمای کیش برای ساین سفر به عوامل مختلفی بستگی دارد. آن عوامل از این قرارند:

- تایم سفر به کیش (ایام پیک یا فصل خلوت شدن کیش)

- نوع ایرلاین پروازی

- بلیط های لحظه آخری

 

 

 

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

سلام به همه ی لست سکندی های عزیز و همراهان و خوانندگان همیشگی سایت وزین لست سکند؛

طبق روال چند سال گذشته، سعی کردم همواره تجربیاتی که تو سفر برام گذشته رو در قالب سفرنامه به هموطنان عزیزم توضیح بدم که شاید بتونه کمک شایانی به تمامی دوستداران سفر و مسافران اون منطقه باشه.

این سفر که در ابتدا واقعا با حوادث و اتفاقات ناگواری همراه بود و بعدا بهتر و شیرین شد شاید بتونه راهنمای بسیاری از دوستانی بشه که اشتباهاتی مثل من رو مرتکب نشن. از مهرماه سال 94 برنامه ی سفری برای اردیبهشت ماه 95 تو ذهنم داشتم که همواره با خانومم در موردش صحبت میکردیم. سوچی روسیه، کرالای هند، ابوظبی امارات، چین و یا حتی ژاپن جزء گزینه هایی بود که همواره تو ذهنمون داشتیم و برآورد هزینه ی متعددی رو برای هر کدومشون درمی آوردیم. تا اینکه برنده شدن در مسابقه سفرنامه نویسی پارسال از یک طرف و خوندن مقاله ایی در سایت لست سکند در مورد" سفر به 10 کشور بدون ویزا" لینک مطلب
از طرفی دیگر، تصمیم من رو در مورد سفر به مالدیو قطعی کرد. مهمترین دلیلش هم اعتبار بخشیدن ویزای مالدیو به پاسپورت بود.

تحقیقات رو در مورد سفر به مالدیو شروع کردم و متاسفانه دیدم که اطلاعات زیادی در مورد سفر به مالدیو وجود نداره و فقط دو یا سه سفرنامه در مورد مالدیو در سایت لست سکند وجود داشت. به هر حال تصمیم رو در بهمن ماه قطعی کردیم و به دنبال هتل و برنامه ی پروازی براومدیم. ما میخواستیم خودمون سفر کنیم و به تور متکی نباشیم. واسه همین تحقیقات در مورد هتل ها و پرواز و این موارد رو شخصا انجام دادم.

اول یه توضیح خیلی مختصر در مورد کشور کوچیک مالدیو بدم که این کشور زیبا به دلیل داشتن جزیره های متعدد و کوچک و گاهی نسبتا بزرگ، استراحتگاه های بسیار لوکسی رو ساخته که توانسته به طرز فوق العاده سریعی صنعت گردشگری خودش رو از این رو به اون رو کنه و پیشرفت و درآمد قابل توجهی رو در زمینه گردشگری کسب کنه.

شاید الگو برداری از بسیاری از جنبه ها و روش های مورد استفاده ی اونها، بتونه بسیاری از شهرهای ساحلی ما رو هم به نمونه ی موفق گردشگری در عرصه بین المللی بدل کنه. به چند نمونه از جوایز گردشگری بین المللی کشور مالدیو که از سایت Worldtravelawards.com برداشتم اشاره می کنم. و اینها یکی از دلایل من و خانواده ام برای انتخاب این مقصد توریستی به عنوان سفرمون بود.

- بهترین مقصد ساحلی اقیانوس هند در سال 2016
- بهترین مقصد گردشگری اقیانوس هند در سال 2016
- بهترین مقصد ساحلی دنیا در سال 2015
- بهترین جزیره ی گردشگری دنیا در سال 2013
- بهترین جزیره ی گردشگری دنیا در سال 2012
- بهترین مقصد رمانتیک جهان در سال 2011

 

 

 

 نکات ضروری سفر به مالدیو - سفرنامه

موقعیت کشور مالدیو در اقیانوس هند

 

 نکات ضروری سفر به مالدیو - سفرنامه

شهر ماله ( عکس از اینترنت)

 

 نکات ضروری سفر به مالدیو - سفرنامه

شهر ماله ( عکس از اینترنت)

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

مهمترین شهر کشور ارمنستان، شهر ایروان بوده که پایتخت کشور ارمنستان نیز بوده و از نظر زمانی نیم ساعت از تهران جلوتر است. در ادامه به ارائه اطلاعاتی کاربردی در خصوص شهر ایروان خواهیم پرداخت.

مرکز تجارت پلازا الیت ایروان

مرکز تجارت پلازا الیت ایروان (ارمنستان)

 

چگونه به ایروان برویم؟

با اتوبوس:

سفر به ارمنستان با اتوبوس شاید راحت ترین راه باشد. از تهران تا ایروان پایتخت ارمنستان با اتوبوس حدود 22 ساعت راه است که بلیط آن را می توانید در تهران از طریق پایانه های اتوبوس مانند ترمینال بیهقی در میدن آرژانتین تهران و یا سایر پایانه ها تهیه نمایید.

با خودرو شخصی:

جهت رفتن به ارمنستان با خودرو شخصی باید ابتدا مقدمات کار یعنی تهیه گواهینامه بین المللی و نیز تهیه کاپوتاژ (پلاک بین المللی خودرو و سند اطلاعات خودرو) را انجام دهید. برای تهیه گواهینامه بین المللی خودرو و تهیه کاپوتاژ و اطلاعات بیشتر در این خصوص به کانون جهانگردی و اتومبیل رانی به آدرس تهران – خ خرمشهر- خ شهید عربعلی – پلاک 2 و یا نمایندگی های کانون مراجعه نمایید.

پس از تهیه گواهینامه بین المللی و انجام کاپوتاژ جهت رفتن به شهر ایروان، باید ابتدا به تبریز و سپس شهر جلفا و پس از آن به مرز نوردوز (مرز ایران و ارمنستان) بروید. از تبریز تا ایروان حدود 10 ساعت طول می کشد که پس از ورود به خاک ارمنستان مسافتی حدود 383 کیلومتر را از بین مسیر کوهستانی باید طی کنید تا به ایروان برسید.

بدون خودروی شخصی:

اگر که گواهینامه بین المللی و کاپوتاژ را نگرفته اید، می توانید با خودروی شخصی تا جلفا رفته و خودروی خود را پارکینک شبانه روزی جلفا پارک نمایید. از آنجا می توانید با با تاکسی های بین شهری به مرز نوردوز (مرز ایران و ارمنستان که در حاشیه رودخانه ارس قرار دارد) بروید. پس از گذشتن از مرز ایران و ارمنستان، می توانید جهت رفتن به ایروان از ماشین های خطی استفاده کنید که ظرفیت آنها 4 نفر است و برای کلا 4 نفر حدود 170 دلار می گیرند که هزینه بین مسافران تقسیم می شود.

با هواپیما:

شرکت هواپیمایی آسمان دارای پروازهای هفتگی به ایروان پایتخت ارمنستان می باشد.

 

نمونه ویزای ارمنستان

ویزای توریستی ارمنستان در مرز و یا در فرودگاه صادر می شود و هزینه ویزای 21 روزه ارمنستان، 10 دلار است. فقط کافی است فرم مربوطه را پر کرده و هزینه 10 دلار را پرداخت نمایید تا ویزای ورود به ارمنستان همان موقع صادر گردد.

 

 

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

همه چیز در مورد سفر به شمال

+طبیعت شمال ایراان  علی‌الخصوص نوار جنوبی دریای خزر آنقدر زیباست که هر ایرانی حداقل برای یکبار هم که شده به این خطه خوش آب و هوا سفر کرده است. در این مقاله قصد داریم شما را با فرهنگ، سنت، جاذبه های گردشگری و آداب و رسوم هر یک شهرهای شمالی آشنا کنیم. پس با رنتی جا همراه باشید.

 

شمال ایران

همانطور که از عنوان مشخص است قصد داریم در این مقاله در خصوص شمال ایران با شما گردشگران صحبت کنیم اما منظورمان از شمال دقیقا کجاست؟

 

موقعیت جغرافیایی شمال

تلفیق سه استان گیلان، گلستان و مازندران در نوار جنوبی دریای خزر برای ما ایرانیان مقصدی جذاب به نام شمال را فراهم کرده است که همواره در تعطیلات و ایام نوروز، انتخاب گردشگران بسیاری در سراسر کشور این خطه ی سرسبز و دیدنی است. شمال سرزمین نسبتا کم وسعتی است که به واسطه طبیعت و ساحل زیبای دریای خزر در بین گردشگران به محبوبیت رسیده در شمال رشته کوه البرز واقع شده است. اگر قصد دارید به شهرهای شمالی ایران سفر کنید برای اقامت خود میتوانید اقدام به اجاره ویلا در شمال کنید.

مسیرهای اصلی منتهی به شمال

شما از هر جا که سفرتان به سمت شمال را شروع کرده باشید باید خود را به یکی از مسیرهای اصلی به شمال برسانید که این مسیرها شامل جاده هراز، جاده چالوس، جاده فیروزکوه، ساری-سمنان، آزاد راه قزوین-رشت، گردنه حیران و جاده مشهد-گرگان میشود.

جاده 77 یا جاده هراز

جاده هراز یکی از مهم ترین محورهای مواصاتی بین تهران و استان مازندران است. این جاده که از دره رود هراز میگذرد همواره انتخاب بسیاری از گردشگران برای رسیدن به مازندران میباشد. ساخت جاده هراز 23 سال زمان برده است. جاده 77 علاوه بر قدمت تاریخی ای که دارد به یکی از زیباترین جاده ها در جهان نیز معروف است همچنین این جاده در سال 1389 به انتخاب مردم ایران به عنوان زیباترین جاده ایران نیز انتخاب شد. جاده هراز یکی از پر تردد ترین محورهای شمالی است به طوری که بر اساس آمار اعلام شده در طول تعطیلات نوروز میزبان 4 میلیون مسافر میباشد. از آنجا که ظرفیت این جاده جوابگو این حجم از تردد نیست گاهی شاهد ترافیک های سنگین و پر حجم در جاده هراز هستیم البته نا گفته نماند این در بعضی قسمتهای این مسیر جاده هزار شاهد چهار باند مسیر حرکت هستیم که در آینده تمام جاده هراز چهار بانده خواهد شد در حال حاضر این جاده دارای 15 تونل است که طولانی ترین آن در حدود 1500 متر طول دارد و وانا نامیده میشود. این جاده از حد فاصل دو شهر بومهن و رودهن از جاده دماوند به فیروزکوه شروع شده و بعد از عبور از آبعلی، گردنه امام زاده هاشم و رینه و لاریجان به شهر آمل متصل میشود.

جاده هراز فقط یک مسیر ارتباطی بین تهران و مازندران نیست بلکه جاذبه های مذهبی و گدشگری بسیاری نیز در دل خود دارد. مهم ترین جاذبه مذهبی در جاده هراز آستان امامزاده هاشم است که در مرتفع ترین نقطه این جاده چشم نوازی میکند. نسب این امام زاده به امام حسن مجتبی علیه السلام میرسد. آستان مقدس امامزاده هاشم نیز جزء آثار ملی به ثبت رسیده است. این قسمت از جاده هراز جزء محدوده شهر آمل به حساب می‌آید و همچنین در گذشته در کنار بقعه امامزاده کاروانسرایی بوده است که به زائرین خدمت رسانی میکرده که امروزه از آن خبری نیست.

قله دماوند، آبشار شاهان دشت که بزرگترین آبشار مازندران و بلندترین آبشار در کل ایران است، آبگرم لاریجان، آبشار قلعه دختر در منطقه پلور، دریاچه امامزاده علی یا پشنگ، غار گل زرد، منطقه ممنوعه شکار، دشت و آبشار دریوک که بلند ترین آبشار زمین ایران است، کتیبه شکل شاه و.... از جمله آثار دیدنی در جاده هراز هستند که بازدید از آن ها خالی از لطف نخواد بود.  

احتیاط در جاده هراز را فراموش نکنید!  

متاسفانه آمار تصادفات و سوانح رانندگی در جاده هراز بالاست. سعی کنید در روزهای برفی از این جاده تردد نداشته باشید زیرا حد فاصل کیلومتر 18 تا 22 جاده رودهن به طرف امامزاده هاشم یکی از پرمخاطره ترین نقاط جاده هراز است که از جهت سقوط بهمن منطقه ای ناایمن شناخته میشود با اینکه این قسمت تونل بهمن گیر دارد اما این تونل کافی نیست چرا که در سال 1376 نتوانست از جان 32 مسافر در حال گذر از این قسمت را محافظت کند.

 

 

جاده 59 یا همان جاده چالوس    

جاده چالوس را میتوان معروف ترین و محبوب ترین مسیر به شمال دانست. این جاده بسیار زیبا که همواره انتخاب اکثر پایتخت نشینان و کرجی ها برای سفر به شمال و علی الخصوص استان مازندران است و به همین سبب در اکثر مواقع و در تعطیلات شاهد ترافیک های چندین ساعته و سنگین در این جاده هستیم.شروع ساخت محور کرج-چالوس در زمان دودمان پهلوی در 1312 به دستور شخص رضا شاه بوده و در سال 1317 کار ساخت این جاده به پایان رسیده است. از آنجا که جاده 59 از دل کوه های البرز عبور میکند  تونل ها و پل های بسیاری نیز در آن وجود دارد که معروف ترین آن ها تونل کندوان است. جاده چالوس یکی از بکر ترین و بی نظیر ترین جاده ها در جهان است که با هر بار گذر از آن خاطره ای جدید در ذهنتان ثبت خواهد شد. محال است مسافری از جاده چالوس عبور کرده باشد و از آشکده ها و جگرکی های معروف اطراف این جاده خاطره نداشته باشد. در اوایل جاده چالوس شما مسافران شمالی با سد امیر کبیر روبه رو خواهید شد این سد که کرج هم نامیده میشود بر روی رودخانه کرج و 25 کیلومتری جاده چالوس واقع شده است.

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

شهر زیرزمینی سامن

اســتان همــدان به‌عنــوان یکــی از حوزه هــا‌ی باستان‌شناســی ایــران و از مهم‌ تریــن کانون ‌هـای حضـور جوامـع انسـانی بـوده اسـت کـه فرآینـد شـکل‌گیری جوامـع باسـتانی از ادوار پیش‌ از ‌تاریخـی تـا دوران تاریخـی و اسـامی کامـلاً مشـهود و قابـل کنـکاش اسـت. یکـی از محوطه‌هـای شـاخص ایـن اسـتان، مجموعـه‌ی دسـت‌کند زیرزمینـی سـامن اسـت، کـه در شهرسـتان ملایر قـرار دارد. ایـن شـهر بـا توجـه بـه موقعیـت خـاص جغرافیایـی، مسـیر ارتباطـی غـرب بـه مناطـق جنـوب ایـران اسـت. بـا توجـه به ‌وجـود چشمه‌ سـارها و قنـوات متعـدد و منابـع آب سرشـار مرکـز جمعیتـی مناسـبی را از دیربـاز ایجـاد نمـوده اسـت. در این بخش از مجله مستر بلیط در مورد شهر زیرزمینی سامن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با آثار تاریخی علاقه دارید، بهتر است این بخش را به هیچ عنوان از دست ندهید.

معرفی شهر زیرزمینی سامن

مجموعۀ معماری دستکند زیرزمینی شهر سامن در سال 1384 به طور اتفاقی در اثر اقدامات عمرانی (اجرای فیبر نوری) کشف و بخشی از آثار آن در مرکز شهر شناسایی شد. این شهرزیرزمینی می تواند یکی از اسرار آمیز ترین آثار تاریخی موجود در کشور باشد، که در کمتر جایی شبیه آن را می توانید ببنید. شهر زیرزمینی سامن در شهر سامن شهرستان ملایر قرار دارد و تاریخ ساخت آن به دوران اشکانیان و حتی قبل از آن بر می گردد. این شهر به صورت دستکند ایجاد شده است که می توان آن را یکی از شگفتی های شهر دانست. معماری دستکند، گونه‌ی خاصی از معماری است که در آن هیچ مصالحی برای تولید فضا استفاده نمی شود و با زدودن توده های صخره ای از بستر کوه و سنگ فضا تولید می شود. در این نوع معماری، فضا ها در اشکال متفاوت ایجاد می شوند و به نوعی بدون هیچ گونه آسیبی به محیط پیرامون فضا به وجود می آید. مجموعه معماری دستکند زیرزمینی سامن در 90 کیلومتری جنوب شرقی شهر همدان، 15 کیلومتری جنوب غرب شهر ملایر و در زیر بافت مسکونی شهر کوچکی به همین نام واقع است. هسته اولیه شهر در دوران اشکانیان ایجاد شده ولی پس از آن در دوران های مختلف دیگر بخش ها به آن اضافه شده است. در این شهر زیرزمینی اسکلت 60 نفر و مقداری سفال و ظرف، مهر، ظرف مسی کتیبه دار،  سکه، تعهد نامه،  پیدا کرده اند. گفته می شود که این شهر در دوران اسلامی به عنوان پناهگاه مورد استفاده بوده است.

 

https://mrbilit.com/mag/samen-underground-city/

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی - چرا با تور دبی سفر کنیم و یا اصلا چرا به دبی سفر کنیم ؟

دبی، پر جمعیت ترین شهر امارت، شهری پرآوازه و محبوب سالانه تعداد بیشماری توریست را از سراسر دنیا به خود جذب کرده. دبی، با امکان تفریحی و گردشی مختلف، متنوع ترین ها را با برای گردشگران فراهم می کند، از سافاری در بیابان های داغ تا اسکی ، تفریحات آبی و حمام آفتاب در ساحل آرام و زیبای جمیرا همه تنها بخشی از جاذبه های گردشگری دبی است. ، این شهر کوچک اما مدرن به تنهایی جذابیت چندین کشور را در خود جای داده و چکیده ای از تمام ملل های دنیا را به نمایش گذاشته، با سفر با تور دبی لذت سفر به چندین کشور را تجربه خواهید کرد و در این شهر شگفت انگیز از بهترین ها و مدرترین ها در فضایی متفاوت لذت خواهید برد. جالب است که بدانید همه جذابیت های دبی، از جنگل بارانی در دل صحرا تا پیست اسکی، قایق های کف شیشه ای،جزیره های مصنوعی، آکواریوم های آبی غول پیکر و تونل های آکواریوم با 140 گونه ی آبزیان و همه و همه ساخت دست بشر است که این شهررا در کمتر از 200 سال به قطب بازرگانی منطقه و همچنین مقصدی تفریحی بی مثال برای گردشگران تبدیل کرده است.

همه چیز درباره سفر به دبی، باید ها و نباید های سفر به دبی که همه نمی دانند !

راهنمای-سفر-به-دبی-1

راهنمای سفر به دبی : مناسب ترین زمان سفر به دبی، کی به دبی سفر کنیم ؟

اگر چه تور دبی در همه فصل اولین انتخاب بیشتر گردشگران است، با این وجود بهترین زمان برای سفر به دبی حد فاصل آبان ماه (ماه نوامبر) تا اسفندماه (ماه آوریل) می باشد که می توانید آب ‌وهوایی معتدل و مطلوب را در دبی تجربه کنید. آب و هوای دبی غالبا گرم و تقریبا شرجی می باشد، پس با سفردر طول این ماه ها بدون اذیت شدن در گرمای هوا از گشت‌وگذاردر این قطب گردشگری فقط لذت ببرید. البته لازم به ذکراست که اگر می خواهید سفری کم هزینه و مقرون به صرفه تری به دبی داشته باشید، در طول ماه های گرم سال با تور دبی سفر کنید، نگران نباشید حتی در فصول گرم سال نیز دبی دارای جاذبه های منحصر به فرد و محسور کننده ایست :

چطور از گرمای دبی فرار کنیم ؟ بهترین راه برای فرار از گرمای دبی

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

جزیره کیش نسبت به وسعت خود یکی از وسیع ترین ساحل های دنیا را دارد. در دنیا کمتر ساحلی را می توان یافت که به وسعت سواحل کیش قابل استفاده باشد و مسافران بتوانند با آرامش و دور از غوغای سواحل معروف و شلوغ در آن استراحت کنند.

به جز آب تمیز دریای خلیج فارس که شنا در آن و حتی تماشای آن بسیار لذتبخش است، خاک کیش هم با ساخت مرجانی خود و رنگ نقره فام، در زیر آفتاب از درخشندگی کم نظیری برخوردار است. با فلایتیو همراه باشید تا با معروف‌ترین سواحل کیش و همچنین تفریحاتی که می‌توانید در این سواحل به آن‌ها بپردازید، آشنا شوید.

 

-

سواحل کیش

پارک ساحلی مرجان

این پارک ساحلی در کنار بازار مرجان واقع شده و امکانات تفریحی مختلفی اعم از دریایی و خانوادگی در آن‌جا برای گردشگران فراهم شده است.

پلاژ بانوان

مکانی برای شنای بانوان است و در بخش شمالی کیش واقع شده است. این پلاژ امکاناتی همچون دوش آب گرم، کافی شاپ، رستوران، سوپرمارکت و خدمات آرایشی را برای خانم‌ها فراهم کرده است.

پارک ساحلی میرمهنا

این پارک و اسکله تفریحی در شمال غربی کیش قرار گرفته و شامل امکانات تفریحی ساحلی، آلاچیق و پیاده‌روی است. اما این اسکله به منطقه‌ای معروف برای ماهیگیری شناخته می‌شود.

پارک ساحلی سیمرغ

این مرکز تفریحی در جنوب شرقی کیش و در کنار پارک دلفین‌ها واقع شده است. پارک بازی کودکان، آلاچیق، تفریحات دریایی، مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و زمین‌ برای ورزش‌های مختلف از امکانات این مجموعه تفریحی هستند.

 

-

تفریحات ساحلی کیش

جت اسکی

با مراجعه کلوپ های غواصی و دریایی جزیره کیش می توانید از جت اسکی استفاده کنید و از این ورزش دریایی هیجان انگیز لذت ببرید.

تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که قوانین مربوط به راندن جت اسکی را رعایت کنید تا از بروز حادثه جلوگیری شود.

غواصی

غواصی در آب زلال دریای خلیج فارس از تجربه هایی است که علاوه بر جزیره کیش در برخی جزایر دیگر جنوب کشور مانند قشم هم می توانید آن را تجربه کنید.

مربی های مخصوص غواصی شما را هنگام انجام این کار راهنمایی می کنند و تجهیزات لازم را در اختیارتان می گذارند.

پاراسل

پاراسل شاید تفریح خیلی هیجان انگیزی نباشد اما بدون شک یکی از لذت بخش ترین تفریحات‌ دریایی است. چرا که به شما فرصت می دهد در آرامشی عجیب، تا ارتفاع 300 متر بالاتر از سطح دریا بروید و جزیره کیش را از بالا تماشا کنید.

برای انجام این ورزش ابتدا سوار قایق می شوید، از ساحل فاصله می گیرید و بعد با وصل شدن به چتر نجات پاراسل از دریا فاصله می گیرید و به مدت 15 دقیقه از دل آسمان به همه چیز نگاه می کنید.

فلای بورد

فلای بورد یکی از ورزش های پر هیجان و جدید کیش است که نیاز به عکس العمل و تصمیم گیری فوری فرد دارد تا بتواند تعادل خود را هنگام پرواز بر روی سطح آب بدست آورد!

این ورزش که تجربه ای متفاوت و لذت بخش برای گردشگران است، نیاز به آموزشی 30 دقیقه ای دارد تا فرد بتواند مانند یک پرنده بالاتر از سطح دریا تعادل خود را حفظ کند.

فلای بورد یکی از گران ترین ورزش های دریایی کیش است.

شاتل

مهمترین ویژگی ورزش شاتل این است که می توانید در گروهای 3 نفره، همراه با هم آن را انجام دهید و لذت ببرید.

شاتل یک قایق بادی است که با بندهای مخصوص به یک قایق موتوری که شما را روی آب با سرعت خیلی بالا می کشد بسته شده.

اسکی روی آب

جالب است بدانید که بزرگترین کیبل اسکی جهان و نخستین سایت اسکی روی آب خاورمیانه در جزیره کیش قرار دارد. کیبل اسکی کیش به طول 860 متر و عرض 160 متر، با پنج برج در آب های نیلگون خلیج فارس نصب شده و با سرعت 288 تا 62 کیلومتر در ساعت، امکان سرویس دهی به 12 نفر را به طور همزمان دارد. این ورزش برای همه گروه های سنی آزاد است و جزو ورزش های پرطرفدار محسوب می شود.

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

مسافرت میتواند مهارت های حل مشکلات را بهبود بخشد و باعث افزایش خلاقیت شود صداهای جدید،بو ها،مزه ها،زبان ها ومناظر که باعث تقویت نورون های عصبی در مغز میشود اما همه چیز در مورد سفر و مسافرت این نیست ؛ جالب است بدانید که در میان حقایق جالب بخشی جذاب به موضوع ماجراجویی و مسافرت اختصاص دارد بخشی که سوال هایی ایجاد می کند 

سفر و مسافرت

حقایق جالب و خواندنی در مورد ترین های سفر و مسافرت

1.هر فرد معمولی در انگلیس،از 10 کشور بازدید کرده است.

 سفر و مسافرت

حقایقی درباره سفر که نمی دانستید

2.به طور متوسط،آلمانی ها از 8 کشور و فرانسوی ها از 5 کشور دنیا بازدید کرده اند. 

3.فقط 29 درصد از آمریکاییها خارج از کشور را دیده اند. 

4.خانم هایی که حداقل دو بار در سال به سفر میروند میزان خطر حمله قلبی آنها بسیار کم تر از کسانی است که هر 6 سال یا بیشتر به سفر میروند. 

5.مردانی که تعطیلات ندارند یا حداقل یکبار در سال به سفر میروند،احتمال مرگشان 20درصد بیشتر و 30 درصد احتمال حمله قلبی آنها نیز بیشتر می باشد.

 سفر و مسافرت

حقیقت های شگفت آوری که درباره مسافرت وجود دارند

6.هر چند که استرس هایی با گم گردن گذر نامه یا از دست دادن پرواز ممکن است ایجاد شود اما در کل ،به طور علمی ثابت شده است که سفر استرس را کاهش میدهد. 

7.همان زنانی که کمتر از افراد دیگر به سفر میروند،احتمال ایجاد افسردگی در آنها بیشتر است. 

8.مسافرت مردم را از حباب و کالبد های فرهنگی خود خارج میکند،و احساس ارتباط آنها با مردم مختلف را افزایش میدهد. 

9.هر کشوری در اتحادیه اروپا،حداقل چهار هفته تعطیلات دارند.

سفر و مسافرت

چند حقیقت شگفت آور درباره سفر

10.ایالات متحده،تنها کشور توسعه یافته در جهان است که بدون یک روز تعطیلی قانونی میباشد. 

11.فرانسه با حدود 82 میلیون توریست از سراسر دنیا در هر سال بیشترین بازدید کننده در جهان را دارد پس عنوان پر توریست ترین کشور جهان از آن فرانسه است . 

12.بعد از فرانسه ایالات متحده با 75/6 میلیون توریست و اسپانیا 75/5 میلیون توریست از نظر بازدید کننده،در صدر قرار دارند.

13.ایالات متحده دارای شلوغ ترین فرودگاه جهان به نام هارتسفیلد-جکسون آتلانتا (ATL) است که در سال بیش از 50 میلیون پرواز دارد.

سفر کردن

آیا این حقایق را درباره سفر و مسافرت می دانستید

14.مالزی بزرگترین هتل جهان را دارد.این هتل دارای 7351 اتاق است و لاس وگاس نیز دومین هتل بزرگ در جهان را دارا است که دارای 7117 اتاق می باشد.و 40 رستوران دارد. 

15.تعدادی از مشاغل که افراد آن عاشق سفر کردن هستند:کارمند بین المللی کمک های اولیه ،معلم انگلیسی،راهنمای تور،متصدی بار،کارمند دولتی،باستان شناسی. 

16.ا WWOOF( فرصت های جهانی برای کشاورزی ارگانیک) برنامه است که اجازه میدهد هر فردی به صورت رایگان در سراسر جهان برای کسب و کار داوطلبانه سفر کند.

  • بازار اصفهان