ویتامین سفر

ویتامین سفر

ویتامین سفر

ویتامین سفر

۱۲ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اگر میخواهید چند ساحل را یک جا ببینید | جزیره بوراکای

یکی دیگر از دلایل سفر به بوراکای داشتن سواحلی است که هر کدام ویژگی خاصی دارند. زیبا ترین ساحل بوراکای ساحل ماسه سفید است که کمتر کسی می تواند در مقابل درخشندگی آن مقاومت کند. این منطقه، از سواحل مشهور و محبوب جزیره بوراکای است و تقریبا در میانه جزیره و در سمت غربی آن قرار گرفته است رفتن به ساحل و پیک نیک زیر درختان گرمسیری یکی از اولین کارهایی ا‌ست که گردشگران تمایل دارند آن را انجام دهند. غروب دل‌انگیز آفتاب در افق دریا نیز بسیار زیبا و رویایی است. ساحل پوکا ساحلی در شمال جزیره بوراکای است. این ساحل در بخش بکر و دست‌نخورده‌ جزیره قرار دارد. ساحل پوکا ۸۰۰ متر طول دارد و با یک جنگل انبوه محاصره شده است. ساحل بولابوگ مخصوص ورزش ها و سرگرمی های آبی است. پس اگر قصد لذت بردن از این ورزش‌ها را دارید در ماه‌های نوامبر تا آوریل که فصل‌های پر باد این منطقه است، ساحل بولابوگ را از دست ندهید. اما ساحل «دینی‌وید» کوچکترین ساحل این منطقه است که  جای مناسبی برای ریلکس کردن و آفتاب گرفتن است. بولابوگ در شمال ساحل سفید قرار دارد و با وجود فاصله بسیار کم این دو ساحل، چون ساحل دینی‌وید یک ساحل صخره‌ای است، شما وقتی در هر یک از این دو ساحل باشید، ساحل دیگر را نمی ‌توانید ببینید. به دلیل همین موقعیت خاص، این ساحل دنج و ساکت است.

اگر خیلی به شکمتان اهمیت می دهید

غذاهای خوشمزه و خاص این منطقه که در کمتر جایی وجود دارد، دلایلی دیگری برای سفر به بوراکای هستند. بوراکای پر است از غذاهایی طبیعی و خوشمزه دریایی. همچنین در این منطقه طیف وسیعی از فودکورت ‌ها با قیمت ‌های مناسب در سطح جزیره برای تمامی بودجه ‌ها و سلیقه ‌ها وجود دارد. اگر اهل ماجراجویی هستید حتما بین فروشگاه‌ های محلی بگردید و از غذاهای سنتی و بومی فیلیپین امتحان کنید.

رستوران در جزیره بوراکایاگر دوست ندارید فیلیپین را بدون تجربه غذا های خوشمزه اش ترک کنید پس حتما به غذا های سنتی نگاهی دقیق ‌تر و جدی ‌تر داشته باشید. شاید با حضور در این رستوران ها دلتان خواست با دست غذا بخورید. به این ترتیب حتما متوجه خواهید شد چرا فیلیپینی ‌ها کامایان را بهترین راه لذت بردن از غذا توصیف می‌کنند.

 

اگر به ورزش های آبی علاقه مندید

حالا که به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشتر ورزش های آبی در شهرها تعطیل شده اند اما در مناطق ساحلی می توان این فعالیت ها را انجام داد. شاید یکی از مهمترین دلایل سفر به بوراکای استفاده از همین امکانات و ورزش های آبی سواحل آن است. احتمالا تنها در جزیره بوراکای بتوانید به آرزوی دوران کودکی خود برسید و مثل یک پری دریایی شنا کنید. به آکادمی شنای پری دریایی فیلیپین بروید و زیر نظر آن‌ ها آموزش ‌های لازم برای شنا با لباس پری دریایی را دریافت کنید. البته اشاره کنیم که این آموزش‌ ها شبیه به ورزش هم هست زیرا شما با تکنیک ‌های ورزشی و با استفاده از بالا تنه خود باید در آب حرکت کنید. حتی اگر به هر لحاظ آمادگی انجامش را ندارید می ‌توانید به گرفتن عکس بسنده کنید. حتی می توانید با بانجی معکوس G-Max  خودتان را به چالش بکشید. این بانجی جامپینگ نیوزلندی از اولین جاذبه ‌های گردشی در کل کشور فیلیپین است که می‌ توانید آن را امتحان کنید. این سواری هیجان‌انگیز کلا تا ۱۰ دقیقه بیشتر طول نمی‌ کشد اما همین زمان کافیست تا شما بتوانید پمپاژ شدید آدرنالین را در خون‌ تان حس کنید.

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

پادکست سفر رادیو جولون | بهترین پادکست ها

رادیو جولون یکی از معروفترین و بهترین پادکست ها  ایرانی است که در حوزه سفر فعالیت می‌ کند. در هر اپیزود مختلف این پادکست در مورد یکی از مقاصد و یا موضوعات مرتبط با مسافرت صحبت می‌ شود. این پادکست سفر برای آن دسته از کاربران که به مسافرت علاقه دارند و دوست دارند تا با شهرهای مختلف برای مسافرت آشنا شوند بسیار مناسب است. به شما پیشنهاد می کنیم که اپیزودهای مختلف رادیو جولون را از دست ندهید. زیرا پای داستان‌ های سفرهای دیگران نشستن، حس نابی است که شنیدن این داستان‌ ها به شما می‌ دهد و فراموش‌نشدنی است. مخصوصا اگر شیفته سفر باشید و آرزوی دیدن جایی به دلتان مانده باشد،

داستان‌ های شنیدنی سفر، شما را به‌جایی می‌ برد که دلتان می خواهد از نزدیک آنها را ببینید.

پادکست سفر رادیو جولونپادکست فارسی رادیو جولون پادکستی از زبان سفر دوستان است. پادکستی که هر فرد دوستدار سفری یکبار که آن را بشنود، نمی‌تواند از آن دست بکشد. این روزها که پایمان برای رفتن بسته است، همسفر شدن با رادیو جولون صفای دیگری دارد.

پادکست سفر رادیو آهنگ سفر

آهنگ سفر همانطور که از نامش هم پیداست یک پادکست مناسب و متفاوت برای سفر است. حتما پیش خود فکر می کنید که در این پادکست موسیقی سفر و گردش را گوش خواهید کرد اما این را بدانید هر سفری موسیقی خاص خود را دارد و با گوش دادن به اپیزودهای پادکست سفر رادیو آهنگ سفر به جاهای دیدنی و نقاط بکر، سفر خیالی خواهید داشت. رادیو آهنگ سفر قطعا ارزش حداقل یک بار شنیده شدن را دارد. در این پادکست می‌ توانید از روش های سفر راحت و ارزان اطلاعات بسیار مفیدی را کسب کنید که برای سفرهای آتی خود بسیار راه گشا باشد. توصیه می‌شود این پادکست را به منظور سفر راحت و بدون مشکل حتما گوش دهید.

پادکست سفر رادیو دور دنیا | بهترین پادکست ها

در رادیو دور دنیا، با هم به دور دنیا سفر می کنیم و از هر چیزی که به سفر، ماجراجویی و تفریح مرتبط است با هم گپ می زنیم. در پادکست سفر “رادیو دور دنیا” با هم به جاهای دیدنی ایران و جهان سفر می‌کنیم، پای صحبت سفربروها می‌ نشینیم و سفرنامه می‌ خوانیم.‌ اگر به خواندن سفرنامه و شنیدن تجربیات افراد سفر دوست علاقه دارید پادکست سفر رادیو راه دنیا هم می تواند یکی از انتخاب های شما در این حوزه باشد.

پادکست سفر رادیو دال

اگر در ذهن شما، ایده مهاجرت نقش بسته است، پادکست سفر رادیو دال برای شما ساخته شده است. پادکست رادیو دال از زبان مهاجران همه و همه‌ چیز را درباره مهاجرت نقل می‌ کند. این پادکست سفر به شما کمک می‌ کند که کشورهای مختلف را بشناسید و بهترین کشور برای مهاجرت را انتخاب کنید. البته این پادکست صرفا برای افراد علاقمند به مهاجرت تهیه نشده است بلکه برای کسانی که می‌ خواهند با فرهنگ و آداب‌ و رسوم مردم کشورهای دیگر آشنا شوند هم رادیو دال یکی از برترین پادکست‌ های فارسی به‌ حساب می‌ آید.

پادکست سفر رادیو دال در هر یک از اپیزودهای این پادکست فارسی با یکی از افرادی گفتگو می‌ شود که به کشوری مهاجرت کرده و از آنها در مورد تجربیات زندگی، تحصیل و کار در کشورهای مختلف سوال پرسیده می‌ شود. افراد در رادیو دال توضیحات جالبی از محل زندگی خود ارائه می‌ دهند که بسیار می‌ تواند برای افرادی که به دنبال مهاجرت هستند، مفید باشد.

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

آیا تا به حال مقصدی را پیدا کرده اید که در آن احساس در خانه بودن را کنید؟ اولین جایی که این اتفاق برای ما افتاد لندن بود که هنوز هم شهر مورد علاقه ما محسوب می شود. مکان دومی که این اتفاق برای ما تکرار شد، دوبروونیک کرواسی کرواسی بود که برای یک ماه که به بازدید از آنجا پرداختیم، رشد فوق العاده ای در ما ایجاد شد. اگر در حال تحقیق یا برنامه ریزی برای سفر به دوبروونیک کرواسی هستید یا به دنبال یک برنامه سفر برای بازدید از مکان های کرواسی هستید،

 

چه زمانی به دوبروونیک کرواسی  سفر کنیم؟

بهترین زمان سال برای بازدید از دوبروونیک کرواسی سپتامبر و اکتبر است. دما از اوج تابستان شروع به کاهش می کند اما آب هنوز آنقدر گرم بوده که بتوان داخل آن شنا کرد. همچنین در این مدت ممکن است طوفان های بارانی را مشاهده کنید اما در بیشتر اوقات، هوا خوب و آفتابی خواهد بود. علاوه بر این، اواخر سپتامبر و اکتبر فصل سفر کشتی های تفریحی به دوبروونیک کرواسی است، بنابراین جمعیت شما نسبت به ماه های تابستان به طور قابل توجهی کمتر خواهد شد.

کجا می توان در دوبروونیک کرواسی کرواسی اقامت کرد؟

در دوبروونیک کرواسی، سه منطقه خوب برای اقامت وجود دارند. هر یک از آنها ویژگی های مختلفی را ارائه می دهند، از جمله نزدیکی به مکان های دیدنی برتر در دوبروونیک کرواسی و اینکه در هنگام اقامت در آنجا غرق در فرهنگ محلی خواهید شد. می توانید تمام محل های اقامت در دوبروونیک کرواسی را در اینجا مرور کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از سه منطقه مناسب برای اقامت، این مقاله را بخوانید.

دوبروونیک کرواسی هتل

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

معرفی منطقه نمونه گردشگری فرحزاد مجن

در این بخش از مجله مستر بلیط در مورد این جاذبه طبیعی برای شما اطلاعاتی را جمع آوری کرده ایم که در اختیارتان قرار می دهیم. جذابیت های گردشگری متناسب با میزان جذابیت های خود می توانند گردشگران را به سوی خود جلب کنند. در واقع ساختار گردشگری یک مکان در برگیرنده عواملی است که می تواند انگیزه بیشتری را برای تقاضای گردشگری در آن مکان فراهم آورد. جاذبه های زمین شناختی مانند ، آب و هوا، آب های شفابخش، پوشش گیاهی و گونه های جانوری، همراه با غارها و جریان آب ها در مطالعات و سیاست گذاری های اقتصادی توریسم از جمله مهم ترین عوامل به حساب می آیند. در شهرستان شاهرود منطقه طبیعی ای وجود دارد که امروزه با نام منطقه نمونه گردشگری فرحزاد مجن معروف شده است. این منطقه در ۲۵ کیلومتری مسیر جاده شاهرود به تاش و گرگان قرار دارد و از مکان های بسیار خوش آب و هوای شهرستان شاهرود به شمار می آید. وجود باغ های سیب، استخر های پرورش ماهی و مزارع سرسبز سیب زمینی به همراه هوای خنک و آب فراوانی که از چشمه های منطقه سرازیر می شود، باعث شده اند که افراد زیادی برای گذران تعطیلات و اوقات فراغت خود به این منطقه سفر کنند.

جاذبه های گردشگری منطقه فرحزاد

راه های دسترسی به منطقه نمونه گردشگری

در صورتی که می خواهید به این منطق سری بزنید باید در ابتدا بلیط هواپیمای شاهرود تهیه کنید و سپس به آنجا سفر کنید. بعد از رسیدن به شاهرود می توانید با وسایل حمل و نقل عمومی موجود رد این شهر به این ناحیه بروید. در صورتی که با خودرو شخصی به این سفر می روید باید خود را به جاده شاهرود-تاش برسانید تا بتوانید این منطقه ا از نزدیک ببنید.

https://mrbilit.com/mag/farahzad-mojen-tourism-area/

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

در شمال شهر اردل استان چهارمحال و بختیاری، روستای بهشت‌آباد و در دامنه های رشته کوه جهان بین رودخانه معروف میزدج جاری است که از شعب اصلی کارون می باشد. این رودخانه در مسیر خود، آبشارهای سالدران و بهشت آباد را در منطقه ای به همین نام پدید می آورد. بهشت آباد در فاصله هفت کیلومتری شمال شرق اردل واقع شده و به راستی که نام زیبنده ای دارد.


برای رسیدن به این منطقه، بعد از گذر از اردل و رد کردن پل بهشت آباد، اولین فرعی(خاکی) سمت راست را که درای شیب تندی هم هست انتخاب کنید و بعد از گذر از استخرهای پرورش ماهی و انتهای مسیر به تفرجگاه بهشت آباد می رسید. لازم به توضیح است که برای دیدن آبشارها باید کمی پیش تر رفته و با گذر از روی سنگ ها به دیدن این جاذبه مشغول باشید.
عبور از روی سنگ ها و یا آب بسیار خطر ناک است و با توجه به حجم آب و سردی آن، در برخی فصول امکان پذیر نیست.
بهترین زمان برای سفر بهار است هر چند در دیگر فصول هم زیبایی خود را دارد.
قبل از رسیدن به این مکان هر آنچه لازم دارید را زودتر تهیه کنید چون در این تفرجگاه چیزی جز ماهی گیرتان نمی آید!

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

سفر به «قوری قلعه» بزرگترین غار آبی خاورمیانه

غار قوری قلعه یکی از غار های زیبا و دیدنی ایران است.

فضای پیرامون غار سرسبز و دلنشین است و همچنین از پارکینگ مناسب، رستورانهای متعدد و سرویس بهداشتی خوبی برخوردار است که امکان شب مانی را هم ایجاد کرده. غار قوری قلعه زیباست اما الارقم تبلیغاتی که در موردش شده فقط 500 متر از آن قابل بازدید هست و قسمتهای مهم آن رو فقط میتونید از فیلمی که در ورودی غار می‌فروشند بخرید و ببینید. محوطه و بازار آن هم ارزش دیدن دارد.


از مهم‌ترین ویژگی‌های منحصر به فرد غار قوری قلعه، وسعت آن است که در میان دیگر غارهای آبی قاره‌ی کهن در خاورمیانه، در رتبه اول قرار دارد. البته امیدوارم در آینده امکان بازدید برای تمام قسمت های آن وجود داشته باشد.
پوشش جنگلی ارزشمند، چشمه‌ها و چشم اندازهای طبیعی متعددی در این منطقه وجود دارد که سبب شده هر گردشگری از سفر خود رضایت کامل را داشته باشد.


قدمت این غار در حدود 65 میلیون سال قبل بر می گردد و به همین دلیل با سفر به این غار سفری به میلیون ها سال قبل خواهید داشت.
وجود تالارها و آبروها و آبشارهایی که در قسمت غیر قابل بازدید آن وجود دارد، هر مسافری را ترغیب میکند که همواره منتظر گشایش آن بوده و دوباره به دیدارش برود.

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

این دریاچه بر روی ارتفاعات پل سفید از توابع سوادکوه قرار گرفته است و توسط جنگل های انبوه با تنوعی از پوشش گیاهی محاط شده است. تجمع گیاهی در این منطقه سبب گردیده فضای اطراف دریاچه در تمام فصول سال، سر سبز و زیبا بنظر آید ولی با این حال بهترین سفر بازدید در اواخر بهار و اوایل تابستان پیشنهاد می گردد.


وضعیت جوی منطقه سوادکوه به صورتی است که در اکثر مواقع با تشکیل ابر و ایجاد مه همراه است و این منظره زیبا به خوبی در سیمای این دریاچه نمود پیدا کرده و لذت تجربه بازدید از دریاچه ای واقع در ارتفاعات سرسبز با فضایی مه آلود و هوایی خنک و معتدل را در ذهن مخاطب ایجاد می نماید.
توسعه امکاناتی نظیر پارکینگ، سرویس بهداشتی و بوفه مواد غذایی سبب گردیده برای ورود به حریم این دریاچه هزینه ورودیه اخذ گردد ضمن آنکه امکان قایق سواری و یا برپایی چادر در این محوطه وجود دارد.

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

آبشار زیرراه

معرفی آبشار زیرراه

روستای زیرراه یکی از روستاهای شهرستان دشتستان استان بوشهر به شمار می رود که یکی از قدیمی ترین روستاهای استان محسوب می شود. در این روستا جاذبه های تاریخی و طبیعی گوناگونی وجود دارد که از میان آنها می توان به چشمه‌های قدیم و جدید زیرراه، قلعهٔ تاریخی زیرراه، آثار بجامانده از آسیاب‌های آبی قدیمی، دره‌ها و طبیعت کناره رودخانه شاپور، بافت و موقعیت منحصربفرد روستا و وجود آثار بجامانده از شهر تاریخی توز اشاره کرد. در این بخش در مورد آبشار زیرراه که یکی از جاذبه های طبیعی آن است برای شما توضیحاتی ارائه می دهیم. آبشار زیرراه در فاصله 300 متری از روستا واقع شده است، که زیبایی بی مثال و خارق العاده ای دارد. نکته ای که در مورد این آبشار می توان عنوان کرد این است که از به هم پیوستن چندین قنات این منطقه تشکیل شده است. گفته می شود به دلیل این که این آبشار مشخص نیست و مخفی است، نام آن را زیرراه گذاشته اند که در واقع آبشار در زیر راه، یعنی در زیر جاده یا مسیری که به روستا می رسید واقع شده است. در مورد نام این آبشار ،که به احتمال زیاد از نام روستا گرفته شده، روایت دیگری در فارسنامه ناصری بدین گونه آمده است:«ضابط و کلانتر آن پدر بر پدر «عالی جاه علی محمد خان زیراهی» است». در تذکره مجمع الفصحا و کتاب دایره المعارف اسلامی نیز چنین آمده است: «تاج الدین زیراهی ملقب به تاج فارسی، از شاعران سده ۷ه قمری و از مردم زیراه دشتستان فارس که در دهلی مسکن گزید. او دبیری سلطان شمس‌الدین دهلوی را عهده‌دار بود».

ساختار و طبیعت اطراف آبشار

راه های دسترسی به آبشار

این آبشار در 30 کیلومتری شهر برازجان و در نزدیکی روستای زیرراه قرار دارد. اگر تمایل دارید که از این آبشار بازدید کنید باید به این روستا بروید. اگر می خواهید با وسایل حمل و نقل عمومی سفر خود را آغاز کنید در ابتدا باید به شهر برازجان بروید، که این کار هم با خرید بلیط اتوبوس دشتستان از مستر بلیط به صورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن می شود. بعد از رسیدن به این شهر می توانید با کمک خودروهایی که به سمت این روستا در حرکتند به این روستا بروید و از این آبشار بی نظیر دیدن کنید. اگر هم در فکر استفاده از خودرو شخصی هستید می توانید در ابتدا ‫جاده برازجان - جتوط قرار بگیرید پس از آن وارد جاده روستا شوید و خود را به این روستا برسانید.

https://mrbilit.com/mag/zirrah-waterfall/

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

سینما شیرین

آبادان شهری پر از دیدنی های با عظمت و مردمانی خون گرم و مهمان نواز، به آب و هوای گرم و آفتابی خود مشهور است و مقصدی مناسب برای مسافرت‌ های پاییزی و زمستانی به شمار می رود. آبادان سینما ها و جاهای دیدنی خیلی زیادی دارد. اما سینما شیرین از جمله دیدنی های شهر آبادان به شمار می ‌آید که چندین سال است هیچ گونه فعالیتی ندارد اما در تاریخ ۱۷ خرداد سال ۸۵ به شماره ۱۵۶۲۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

این سینما که در اختیار بخش خصوصی بود با هماهنگی‌ برای جلوگیری از تخریب و همچنین حفظ این اثر فرهنگی و تاریخی به تملک سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درآمد. در اثر جنگ بین ایران و عراق، امروز از بزرگترین و مجهزترین سینمای ایران خرابه‌ ای تنها در گوشه ‌ای از شهر آبادان باقی مانده است که افراد به آن خیلی توجهی ندارند. سینما شیرین آبادان بزرگ ترین سینمای کشور ایران است که نمونه این سبک در هیچ جای ایران یافت نمی شود. سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران امسال سه دانگ از شش دانگ سینما شیرین را از صاحبان آن خریده است و سال آینده مابقی این ملک را خریداری خواهد کرد و سپس آن را باز سازی می کنند. با دنبال کردن این بخش از مجله مستر بلیط می توانید اطلاعات بیشتری در مورد سینما شیرین به دست آورید.

دسترسی به این شهر تاریخی و زیبا با هر وسیله نقلیه ای که دوست دارید و راحت تر هستید امکان پذیر می باشد. اگر زمانی قصد داشتید به همراه خانواده و یا دوستان تان با اتوبوس به دیدن این شهر بروید، به شما پیشنهاد می کنیم که به صورت آنلاین بلیط هواپیما آبادان را خریداری کنید و دیگر زمان خود را صرف رفت و آمد های طولانی نکنید.

تاریخچه سینما شیرین

https://mrbilit.com/mag/shirin-cinema/

  • بازار اصفهان
  • ۰
  • ۰

معرفی منطقه حفاظت شده کرایی

شهرستان شوشتر که در استان خوزستان قرار دارد، دارای آب و هوایی گرم است که در زمستان و اوایل بهار هوای این منطقه بسیار مطلوب و خنک می شود. همین آب و هوا و اقیلم باعث شده است که در این منطقه جاذبه های طبیعی فراوانی دیده شود. البته از آنجایی که شوشتر یکی از شهرستان های تاریخی و قدیمی ایران به شمار می رود در آن علاوه بر جاذبه های طبیعی، تعداد بسیار زیادی از آثار تاریخی هم وجود دارد که در دل خود هزاران حرف ناگفته دارند. از لحاظ طبیعی دامنه‌های پایانی کوه‌های زاگرس، مرز شرقی این شهرستان و رود دز مرز غربی این شهرستان را تشکیل می‌دهند. یکی از جاذبه های طبیعی این شهرستان که در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر شوشتر قرار دارد، منطقه حفاظت شده کرایی نامیده می شود. رشته کوه سیاه در بر گیرنده این منطقه است که از رشته کوه های پیش کوه زاگر به شمار می رود و ارتفاعش از سطح دریا برابر با 600 متر است. این منطقه در ۳۱ درجه ۳۵ دقیقه تا ۳۱ درجه ۵۹ دقیقه عرض شمالی، ۴۹ درجه تا ۴۹ درجه ۲۳ دقیقه طول شرقی قرار دارد. این منطقه علاوه بر اینکه دارای جاذبه های طبیعی است، در آن می توان آثار باستانی گوناگونی هم دید که از آن جمله می توان به خرابه های معروف به قلعه گره و ۵ مقبره امام زاده اشاره کرد.

  • بازار اصفهان